fredag 2. oktober 2015

Litt av et mareritt!


Hva gjør man når skjermen plutselig blir svart, og ingenting skjer?

Jo, man tar selvfølgelig x antall omstarter mens man krysser fingrer og med hjertet i halsen håper at dataen snart skal innse at den bare er nødt til å komme til live!

Men selv etter omstarter i alle varianter med kort og lang ventetid var det ikke håp. Mac'en min var fullstendig i koma!

Hjelp!

Jeg er fullstendig avhengig av data og ikke nok med det så hadde jeg 15 blogginnlegg som skulle lages og en stor deadline på en juleartikkel som bare måtte leveres en uke etterpå! Tanken på å skulle ringe eieren og si at hun dessverre var nødt til å pynte hele huset til jul om igjen i starten av oktober var ikke akkurat fristende! Jeg dro derfor raskt avgårde til Elkjøp og med håpefullt blikk pratet jeg med den unge ekspeditøren som med en alvorlig mine kunne fortelle meg at det dessverre så mørkt ut. Det var ingenting de kunne gjøre og maskinen måtte dessverre sendes avgårde til reperasjon.

Ja, ja, tenkte jeg, kanskje jeg da kunne få den igjen over helgen. Men neida, den fortsatt like alvorlige ekspeditøren kunne fortelle meg at jeg måtte regne med at det kunne gå opp til tre uker før jeg fikk den igjen.

TRE UKER!!!

Tuller du!!! Jeg kan jo ikke være tre uker uten data!!! Og hva med alle filer og bilder, mapper og programmer? Var alt tapt?

Heldigvis tar jeg backup av alle bildene mine. Jeg visste derfor at de var sikret, men alle programmer mail, mapper og lignende hadde jeg ikke tilgang til.

Ja, ja, da var det ikke annet å gjøre enn å kjøpe en ny. Heldigvis skulle Vegar ha ny maskin, vi fant derfor fort ut at han kunne overta min gamle (når den var ferdig reparert), slik at det var forsvarlig at jeg kjøpte meg en ny. Det ble en dyr fredag, men nå sitter jeg med en helt ny maskin.

Det har vært litt av en uke hvor jeg har vært super frustrert og har brukt masse tid på å komme tilbake på track, det er derfor litt av en seier når jeg nå, i akkurat dette øyeblikk, har sendt over helt ferdig juleartikkel til Vakre Hjem!

Vegar har vært verdens snilleste de siste dagene. Han har tatt med barna ut på tur, slik at jeg skulle få jobbe, og akkurat nå svinger de seg i trærne i klatreparken. Barna ble også uventet invitert til bestemor og bestefar i helgen! (Jeg har virkelig verdens beste svigerforeldre, som av og til kan finne på å ringe oss og si: Har ikke dere lyst til å finne på noe sammen i helgen, vi vil veldig gjerne ha besøk av barna). Jeg får virkelig ikke sagt nok hvor mye det betyr!

Nå skal jeg derfor ta helg med skikkelig god samvittighet. Barna kan se frem til en super helg med bestemor og bestefar og Vegar og jeg skal ha velfortjent kjærestetid! Jeg tror jeg må være litt ekstra snill med ham nå!

Ønsker dere alle en strålende helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...