lørdag 3. oktober 2015

Jordbærdrøm med knuste Oreo-kjeks


Foto: Franciska Munck-Johansen

Jordbærdrøm med knuste Oreo-kjeks

Jeg var med i Oreo og Philadelphias konkurranse, om å lage beste oppskrift med Oreo-kjeks og Philadelphia. Jeg valgte denne oppskriften rett og slett fordi det er noe av det beste jeg vet. Den er utrolig enkel å lage, den kan gjøres klar i god tid før gjestene kommer, og så smaker den helt himmelsk. Hyggelig å se at det fortsatt blir satt stor pris på enkle og gode smaker. Den gikk helt til tops i konkurransen! :-)

Til 4 - 6 personer

300 g myk Philadelphia naturell
2 dl melis
1 vaniljestang
2 ss lime eller sitronsaft
2 pakker Oreo-kjeks
2 pakker jordbær

Skjær Oreo-kjeksene i mindre biter og fordel dem i porsjonsglass.

Rens jordbærene og skjær dem i mindre biter. Ha evt. et par skjeer sukker over.

Lag kremen ved å mikse sammen kremost, melis, vaniljestang og lime- eller sitronsaft. Miks til du får en myk krem.

Ha Oreo-kjeks, krem og jordbær lagvis i porsjonsglass.

Kan gjøres klar en til to timer før servering. Oppbevares kaldt.

Tips: Det er ekstra flott om du serverer desserten i en stor glassbolle.  


Foto: Franciska Munck-Johansen

4 kommentarer:

  1. Nam, så deilig! Ingenting er som friske jordbær! :-) Men nå fikk jeg veldig lyst på oreokake... ;-)

    SvarSlett
  2. Nøøøj det smagte så godt! Min ny yndlingsdessert 😄

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...