onsdag 14. oktober 2015

Har du en gammel dør? Da kan du lage denne hengesofaen

Foto: Franciska Munck-Johansen

Det er gøy med alt man kan lage selv, særlig når det er så enkelt å lage som denne, den tok oss ikke mer enn et par timer å lage.

Du trenger
4 store kroker (Maxbo, Bauhaus eller lign.)
Tau i passende lengde, husk å beregn ekstra til knuter
En gammel dør eller lignende
Hvis du har noen lengder tre liggende, kan du bruke det i stedet for en dør. Bare spikre dem sammen først.

Slik gjør du
Fest krokene
Fest tauet
Heng opp døren og juster tauene.

I forkant av sofaen har vi pyntet litt med en grein jeg fant i skogen. Fløyelsputene er fra OiSoiOi. De små putene er fra Sanselig Interiør. Under sofaen ligger en del av en trestamme, som har en litt artig historie. 

For et par år siden satt vi på stranda noen dager før bryllupsdagen vår. Vi satt og så på at barna lekte i vannkanten, og ikke langt fra der vi sat lå det en flott trestamme som hadde blitt vakkert værbitt av å ha ligget lenge i vannet. Det er ingen hemmelighet at jeg elsker drivved og jeg sa på fleip til Vegar at jeg hadde blitt mye mer glad for den trestammen som ligger der, enn en stor blomsterbukett på bryllupsdagen vår. Den var ganske så tung, så jeg trodde ikke det var mulig å bære den opp fra stranda (som ligger flere hundre meter fra huset vårt), jeg tenkte derfor ikke mer på den. Men da bryllupsdagen kom, hva sto og ventet på meg? Jo, det gjorde selvfølgelig trestammen min! Gjett om jeg ble glad!! Den var virkelig tung! Tenk at han hadde bært den hele veien opp alene, bare for å glede meg. Jeg kunne ikke ha vært gladere! :-)

Se mer her:
Del på blogg og interiør.



2 kommentarer:

  1. WOW vad mysigt :) min bästa vän flyttade nyss till Norge och nu förstår jag varför !

    Idag visar jag mysiga öppna spisar på bloggen :)

    Ha en fin hösthelg!

    LOVE Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre Maria!
      Ha en strålende høsthelg du også!
      Klem Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...