mandag 8. juni 2015

Dette huset har du neppe sett maken til!

Jeg liker selv best den naturlige fargeskalaen, men av og til må jeg innrømme at det er veldig forfriskende å se et hjem med mange farger!

Og når man klarer å gjøre det så fint som her, da er det ekstra fint å se på. 

Denne ukens inspirasjon er fra Bolig Pluss, som alltid viser mange fine hjem. Her har de besøkt Charlotte, som sammen med mannen driver det fargesterke danske interiørmerket Rice. Se resten av artikkelen HER.

Hva liker du best? Et fargerikt interiør eller et interiør i naturfarger?


Foto: Pernille Kaalund/decor Images
- Farger er fundamentet i alt jeg gjør, og jeg kan ikke leve uten farger. Jeg elsker å eksperimentere, og skifter jevnlig ut veggfargene, sier Charlotte.
Charlotte har innredet den midterste stuen med lange turkise gardiner, en lilla gyngestol hun har malt selv og en knallgul gulvlampe. Møblene er en miks av loppefunn, arvegods, Ikea og Rice.


Familien har ofte venner på besøk til middag, og samles helst rundt spisebordet på kjøkkenet. Vasen og lampene er fra Rice, og stolene er fra Cane-line.





Charlotte elsker farger, og det synes! Hun innreder hjemmet sitt med en god blanding av nye møbler og detaljer og ting hun finner på loppemarkeder.




 – Tingene må gjerne ha en litt humoristisk eller særegen karakter. For meg handler det om å skape noe personlig. Et hjem skal være noe man savner og elsker å komme hjem til, sier hun.



På barnerommet er gulvene malt ien lyseblå farge og innredet med en kommode fra Ikea. Den røde taklampen fra Rice er en herlig kontrast. Hengestolen er fra danske Sika Design.


Ukens inspirasjon er en liten miniserie hvor jeg velger ut særlig inspirerende ideer, rom eller lignende fra mine favoritt interiørblader og interiør nettsteder.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...