torsdag 3. juli 2014

Beste oppskrift med Oreokjeks og Philadelphia!

Jeg var med i Oreo og Philadelphias konkurranse, om å lage beste oppskrift med Oreo-kjeks og Philadelphia, og jeg fant akkurat ut at jeg ble en av vinnerne! :-)

Oppskriften deler jeg selvfølgelig med dere!


Foto: Franciska Munck-Johansen

Jordbærdrøm med knuste Oreo-kjeks

Jeg har fått meg en ny favorittdessert! Den er svært enkel å lage, den kan gjøres klar i god tid før gjestene kommer og så smaker den helt himmelsk. Ja, og så ser den helt fantastisk ut også. 

Til 4 - 6 personer

300 g myk Philadelphia naturell
2 dl melis
1 vaniljestang
2 ss lime eller sitronsaft
2 pakker Oreo-kjeks
2 pakker jordbær

Skjær Oreo-kjeksene i mindre biter og fordel dem i porsjonsglass.

Rens jordbærene og skjær dem i mindre biter. Ha evt. et par skjeer sukker over.

Lag kremen ved å mikse sammen kremost, melis, vaniljestang og lime- eller sitronsaft. Miks til du får en myk krem.

Ha Oreo-kjeks, krem og jordbær lagvis i porsjonsglass.

Kan gjøres klar en til to timer før servering. Oppbevares kaldt.

Tips: Det er ekstra flott om du serverer desserten i en stor glassbolle.  


Foto: Franciska Munck-Johansen

4 kommentarer:

  1. Så gøy! - Gratulerer ♥
    Og det så vanvittig digg ut!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Ha en fin helg!
      Beste hilsen
      Franciska :)

      Slett
  2. Gratulerer!
    Det så skikkelig godt ut! MÅ prøves ;)

    SvarSlett
  3. Gratulerer ! Det ser veldig fristende ut, sommersnadder!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...