fredag 13. desember 2013

Verdens beste jule konfekt! - Oreotrøfler!

Foto: Franciska Munck-Johansen

Hvis du liker oreokjeks vil du elske oreotrøfler – helt nydelige!

Oreotrøfler
Ca. 30 stk.

2 pakker oreokjeks ca. 300 g
100 g philadelphiaost naturell
250 g hvit kokesjokolade

Knus kjeksen i en kjøkkenmaskin eller blender. Kan også knuses ved å bruke en kakerull – ha da kjeksen i en lukket brødpose først, for å unngå søl.

Hold av litt kakesmuler til pynt. Tilsett philadelphiaost litt om gangen, bruk gjerne blenderen til det også. Fortsett til du har en god blanding som kan trilles til kuler. Sett blandingen i fryseren et kvarters tid, og lag små kuler av blandingen, ca. 2½ centimeter i diameter.

Sett kulene tilbake i fryseren et kvarter. Smelt sjokoladen i mikroovn eller vannbad.


Legg en kule på en gaffel og dypp den i den smeltede sjokoladen. Sett kulen til tørk på en plate med bakepapir. Dryss litt kjekssmuler over før sjokoladen stivner.

5 kommentarer:

  1. Så utrolig morsomt at du repostet dette innlegget nå. I kveld har mamma og jeg laget kransekaker og mens vi holdt på sa jeg til henne at jeg tenkte å lage oreotrøffler i morgen.... jeg måtte bare finne igjen oppskriften på en blogg... :D
    Så.... takk for at du sparte meg for mye leting i blogglandia.
    God helg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre!

      Ha en strålende uke!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett
  2. Mmmm..disse så utrolig gode ut:)
    Fortsatt herlig helg
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Oreotrøfler er så godt og disse så jo bare utrolig lekre ut!! Ha en nydelig 3. søndag i advent:) Klem

    SvarSlett
  4. GLEDELIG JUL skjønne Franciska !
    Jeg tar en juleferie fra bloggen nå.
    Kos deg massevis og de oreotrøflene ser dånegode ut!

    Juleklem fra Camilla.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...