lørdag 13. februar 2010

Jeg bare elsker drivved!


Drivved er et helt spesielt materiale! Den herlige grå fargen, det myke treet, de vakre linjene...

Ikke alltid så enkelt å få tak i, men jeg har oppdaget at det er mye vakkert tre i skogen også, særlig tre som har ligget i skogen en stund, slik at det har fått den vakre sølvgrå fargen.

Tips: Du kan få til drivved fargen ved å lage en blanding av 1 del hvit maling og 10 deler vann. Mal greiner du finner (som er fri for bark) ett eller flere strøk til du får effekten du er ute etter. Lady har også en egen maling som heter drivved som har en flott matt effekt og den helt rette grå fargen.

Jeg har lenge samlet på bilder av drivved, her får dere noen av de jeg liker best:





Flott bord fra Driftwood Fine Art



Helt herlig seng fra Drift Furniture




Denne sofaen så jeg første gang på Kragerø Spa (se eget innlegg). Det var kjærlighet ved første blikk, men jeg brukte en evighet på å finne ut hvem som forhandlet den. Den fås hos Bleu Nature.



Her finner dere også disse godbitene:


Flott hodegavl med kontraster






Helt herlig lampe med masse personlighet






Flott og annerledes romdeler






Fine kontraster mellom de glatte flatene og den rustikke drivveden.




Helt skjønn lysekrone, også fra Bleu Nature






Det er heldigvis også flere norske butikker som har fått opp øynene for drivved. ZanZ i Lillestrøm har et ganske bra utvalg, blant annet dette herlige speilet til kr. 3.400,-






Personlig lite bord, også fra ZanZ kr. 4.500,- Kanskje ikke det rimeligste bordet, men helt unikt.





Herlige små sidebord fra ZanZ til kr. 1.290,- Myke og herlige i treet.






Stort flott gulvspeil fra ZanZ lages etter mål.











På Drivved.no får man også kjøpt fine møbler laget av drivved og gjenbrukstre, blant annet disse tingene:


Helt spesiell stol til kr. 3.000,-





Senger fra kr. 1.300,-


4 kommentarer:

  1. Hei. Syns dette innlegget var flott. Har lånt noen bilder og linket til din side:) hilsen www.tonestingeling.no Link gjerne til meg om du vil:)))

    SvarSlett
  2. drit fint,men drit dyrt

    SvarSlett
  3. Superlekre ting altså!!! Elsker disse flotte kontrastene! Har også samlet på bilder av drivved lenge, men har bare papirutgaver i inspirasjonspermene mine...
    Har laget et speil a la de fra Zanz -helt gratis! :) Ble kjempefint!
    Ha en flott kveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Mange nydelige bilder og en flott blogg. Deler samme beundring for drivved. Lager en del ting som jeg selger på bloggen min. Legger også ut en del ideer. Du er hjertelig velkommen til en besøk på Svunnen tid. Klem Marit

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...